Monday 7 November 2016

Harapan

Harapan dan target dalam biz Shaklee untuk 6 bulan ke hadapan.

Ini adalah sambungan dari post saya sebelum ni.

Saya ada bagitau saya telah membuat perancangan besar dalam hidup pada tahun lepas dan ianya mesti direalisasikan dalam masa 2 tahun. Dan saya sedang menuju kearah itu.

Saya sentiasa terfikir sampai umur berapa saya perlu menghabiskan masa di ofis dan keluar pukul 7pagi, balik 9 malam? Kenapa saya perlu habiskan usia dengan rutin yang sama bertahun tahun?

Kenapa saya perlu melepaskan peluang untuk melihat anak membesar di depan mata? Kenapa anak saya dipinggirkan ditaska walaupun saya tidak pernah culas untuk membayar yuran bulan? Kenapa anak saya sentiasa merengek mintak mamanya berhenti kerja? Banyak sungguh persoalan di kepala..

Dengan keadaan ekonomi sekarang, mana mungkin saya berhenti kerja tanpa perancangan yang teliti. Mesti ada sesuatu yang boleh memberi pendapatan sampingan kepada kami sekeluarga.

Sudah semestinya Shaklee adalah platform terbaik untuk saya meneruskan aktiviti harian dalam menguruskan rumah tangga dan juga dalam usaha memberi manafaat kepada orang lain.

Disamping itu dapat juga menambah pendapatan keluarga. Sebab itulah ada hadith menyatakan 9/10 dari punca rezeki adalah dari perniagaan.

Dalam masa 6 bulan kehadapan sudah tentulah saya mahu melihat diri saya setanding dengan agent Shaklee yang lain, mampu menjana bonus sehingga 5 angka.

Adakah impian itu tidak realistik? Kita yang tentukan hala tuju hidup, sudah tentu ianya boleh dicapai dengan usaha dan iltizam yang bersungguh sungguh.

Dengan bonus untuk pergi melancong ke luar negara, umrah dan ziarah, owh.. memang amat amat terkesan untuk terus berusaha ke arah itu.

Anda juga boleh bersama sama kami

jika mempunyai persoalan yang sama dengan saya. Jom kita gempur...

#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffects
#16TheBest
#pengedarshakleeampang
#pengedarshakleekajang






1 comment:

  1. Alhamdulillah. Bisnes shaklee memang best. saya dah pun rasai bonusnya yang lumayan :)

    ReplyDelete